שאלת המחקר-מתודולוגיה

באי

במחקר בו התמקד יהיה על פי כלי המחקר האיכותני- ניתוח תוכן בשילוב עם ראיון.



מהו ניתוח תוכן?

שיטה למחקר בטקסטים ולא באנשים. למעשה שואלים שאלות את הטקסט.

כמו שיטות אחרות לאיסוף מידע, גם כאן יש צורך לנסח השערה שנובעת מהחומר התיאורטי.

הגדרת יחידת הניתוח.

מאפיינים של ניתוח תוכן

אובייקטיביות: הנתונים אינם קשורים לעמדות החוקר

שיטתיות: בחירה של טקסטים באופן שיטתי, לא מגמתי. שיטת הניתוח גלויה- אנו אומרים מה אנחנו עושים- איך דגמנו ואיך עשינו (זה לא נשמר בסוד), ניתנת לשחזור. בד”כ אני אקח את הכתבות בתקופה רגילה שאין בה אירועים מיוחדים.

כמותיות: הפיכת הטקסט למספרים.

טקסטים גלויים: בחינה של המסר הגלוי ולא הכוונות הסמויות.

יתרונות ניתוח התוכן

תופעות היסטוריות, או למחקר ממושך, הבודק השתנות של תופעה (הנפרש על פני מספר חודשים או שנים)

2. אין צורך בשיתוף פעולה של נחקרים

3.החומר שהחוקר מנתח לא תועד בשום מחקר, ולכן ניתן להניח שהוא משקף את עמדתו של החוקר.



החסרונות של הניתוח תוכן.

לעתים קשה לקבוע באיזו מידה מייצג התוכן המתועד את התופעה החברתית הנחקרת.

יש לפעמים שהחוקר לא הבין נכון את התופעה הנחקרת והוא שוגה בפרשנות שלו.



המחקר שלי יעסוק בניתוח קטעים של מהדורות ספורט, בערוץ הספורט.

אתבסס על שאלות מנחות הבאות: מי הדמויות, מה ההקשר, מה רואים בקטע, מה שומעים בקטע ,מה השפה הקולנועית, וכו'.

שאלת המחקר המרכזית היאאופן היחס בין גברים לנשים בא לידי ביטוי בסיקור הספורט במדיה.



שאלות משניות:



1)האם קיים שיווין בין נשים וגברים בזמן מסך, שעות המשחקים, כמותהצופים.

2)האם התייחסות המקצועית שונה בין נשים לגברים בספורט.

3)האם מספר הכתבים והפרשנים שווה.

4)האם הסיקור הוא סטראוטיפי או מציאות משתנה.

5)האם הפרסומות שקשורות לספורט מדגישות שוויון או אי שוויון בין נשים לגברים


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה