מחקר וממצאים




להלן סרטונים ותמונות שידגישו את הנושא שבו עסק המחקר.


1)הדמיות- רגל של גבר, ואישה.

נושא-אי שוויון בספורט.

מה ההקשר- מגדר, האישה מוגדרת על ידי החברה כאחת שלא מתאימה לשחק יחד עם גברים בכדורגל. בנוסף לכך האישה לא יכולה לשחק כי היא לבושה בבגדים שלא מתאימים לספורט על אף רצונה.

מה רואים- רואים גבר המחזיק כדור כדורגל בתוך המגרש, לעומת האישה שיושבת מחוסרת אונים בצד בודדה מסתכלת על המגרש ועל הכדור ורוצה להשתתף במשחק בנוסף לכך האישה לבושה בג'ינס.

מיתוס- ''נשים לא יכולות'' להתמודד מול הגברים במשחקי הספורט בשל ההפרשים הפיזיולוגים.

 מסר דנוטטיבי- האישה לא יכולה לשחק גם אם היא רוצה כי היא מודעת ליכולות הספורטיביות שלה, והיא יודעת מלכתחילה שלא יאפשרו לה לשחק.

מסר קונטטיבי- צריך לתת לנשים ולגברים יחס שווה בספורט, כי גם לנשים מגיע והן יכולות להתמודד במשחק מול גברים.

2)הדמויות- שני שחקני פוטבול, שלוש מעודדות.

נושא- התמונה מתארת את המגדר מכיוון שרואים את הגברים משחקים פוטבול, ואת הבנות מעודדות.

מה ההקשר- ההקשר שמוצג לפי התמונה הוא שנשים צריכות להיות מעודדת לעומת הגברים שהם ''צריכים'' להיות השחקנים.

מה רואים- בתמונה,שני שחקני פוטבול: אישה שהיא מעודדת קבוצת פוטבול והחלום שלה הוא להיות שחקנית פוטבול שווה לכל גבר אך מכיוון שהיא אישה זה לא מתאפשר.

מיתוס- שנשים טובות בלעודד אך לא בשביל לשחק.

מסר דנוטטיבי- מבינים מהתמונה שהנשים מתאימות אך ורק בעידוד לעומת הגברים שהם השחקנים.

מסר קונוטטיבי- המעודדת חולמת גם להיות שחקנית פוטבול, הנשים גם יכולות להיות שחקניות לכל דבר, ולא רק לשמש ''כקישוט'' כמעודדות.


מה רואים- מה שרואים בסרטון: גבר ספורטאי מתחרה מול אישה ספורטאית, בתחרות ריצה. בהמשך הסרטון ניתן לראות חוקרים, ומומחים המתארים את ההבדלים בין נשים לגברים בספורט.

נושא-אפליה מגדרית ופערים פיזיולוגיים בין הנשים לגברים בספורט הישראלי. 

מה ההקשר- ידוע כי הגברים מובילים על הנשים ברוב ענפי הספורט: הם מהירים יותר וחזקים יותר. אך האם זה באמת נכון? ואיך זה קשור לכך שרוב ענפי הספורט הומצאו על ידי הגברים? בבדיקה מיוחדת הפגשנו צעיר וצעירה לבחון את אמיתות העניין.

מיתוס- נשים חלשות בספורט ולא יכולות להשתוות להישגים של הגברים.

מסר דנוטטיבי- כל מה שגברים יכולות לעשות בספורט נשים יכולות לעשות את זה יותר טוב.

מסר קונוטטיבי- נשים יכולות להגיע להישגיים ספורטיביים כמו הגברים.



4)הדמויות- גבר הזוכה בגביע, אישה שזוכה בגביע.

נושא הרעיון- מציגים את הגבר כגדול, חזק, הזוכה ברוב התארים. לעומת  האישה שמציגים אותה כקטנה
 מפוחדת שיש לה רק תואר אחד בודד.

נושא הכתבה- בספורט כקיום מוצגות הנשים ''כחלשות יותר פיזית'' רק בגלל שהן נשים. ולכן הן לא מסוגלות לזכות באותם תארים כמו הגברים.

מיתוס- ספורט נשי הוא לא מעניין ולכן הנשים לא יכולות לזכות בהרבה תארים כמו הגברים.

מסר דנוטטיבי-  מה שרואים בתמונה זה את הגבר כמצליח הזוכה בכמות תארים גדולה לעומת, האישה הזוכה רק בתואר אחד.

מסר קונוטטיבי- האישה חלשה פיזית לעומת הגבר.            



5) הדמויות- נעמי, מנהלת בית הספר,משרד החינוך, ואמא של נעמי.

מה רואים- מה שרואים בסרטון הוא: את התסכול הרב של נעמי בכך שלא מאפשרים לה להיות בנבחרת הכדורגל כמו הבנים.

נושא-למרות שהיא משחקת כדורגל בכל יום עם בני כתתה, לא מאפשר בית הספר בכוכב יאיר לבת ה-10 להשתתף בטורניר הכדורגל, משום שמדובר בנבחרת של בנים. במכתב ששלחה המנהלת להורים הובהר: "אין אפשרות לבנות להשתתף בנבחרת הכדורגל, בהתאם לחוזר מנכ"ל בנושא".

מיתוס: נשים וגברים לא יכולים לשחק במשותף באותו נבחרת.

מסר דונטטיבי- משרד החינוך לא מאפשר לבנות ולבנים לשחק באותו נבחרת באופן שווה ולכן יש נבחרת נפרדת לבנים, ונבחרת נפרדת לבנות.

מסר קונוטטיבי: משרד החינוך קבע שהתחרויות של הנבחרות יהיו בענפי הספורט המתאימים לכל מין.


הדמויות- גבר ואישה מתחרים בריצה.

נושא הרעיון- בתמונה רואים את הגבר משיג את האישה בתחרות ריצה















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה